joi, 28 noiembrie 2013

de cu seara pana iarna

Hello bello!!!

Sa incepem cu favoritele mele, cum ar fi Hobbitul partea 1 care a fost okish, nu a urmat intocmai cartea, sunt multe lucruri din Silmarillion inserate, dar Bilbo si compania pleaca totusi in expeditie. Cea mai fun si super-exciting parte a fost Bilbo si troli, la fel de amuzanta ca in carte.
Dar de unde apr orcii? Eu cand am citit cartea erau doar goblini si Gollum pe-acolo care se oftica ca pierde la jocul cu ghicitorile. Nu inteleg de ce trebuiau sa apara orcii... si sabiile (cutitul lui Bilbo si sabia lui Gandalf se fac albastre in preajma goblinilor... nu imi amintesc sa se intample asta in film). Ar mai fi cateva chestii de exclus sau de introdus dar faptul e consumat, totusi ramane un film bun.

Acum sa vorbesc despre o comedie One for the money, un film despre cum sa fugaresti un fost politist cautat pentru crima in timp ce te cam indragostesti de el... sa recunoastem, ne asteptam la asta cand filmul incepe cu un divort. Dar este un film dragut, Izzie din Grey's Anatomy este acum o femeie puternica... aiurita, putin ghinionista, dar se descurca.


Am vazut recent si Hellsing Ultimate care, trebuie sa mentionez, este superb! Grafica, povestea si faptul ca urmareste manga-ul il fac unul dintre cele mai speciale anime-uri pentru mine. Alucard este un demon superb, iar Seras este absolut geniala cum lupta sa isi protejeze 'stapana'. Bonus, Alucard pe vapor si batalia lui cu popa sunt absolut dementiale, desi m-a enervat la culme grasutul blond si gasca lui de nebuni. Iar finalul... finalul este absolut superb, atat de ... romantic si creepy?

Intr-o nota mai vesela am vizionat Tamako Market. Un anime dragut cu o grafia asemanatoare cu K-on si o poveste... putin cam neclara despre elevi, mochi, un papagal gras si evident prietenie. Este unul din animeurile acelea pe care le vezi din plictiseala dupa o serie superba, dar care te captiveaza si nu poti sa il lasi deoparte.


Ce am mai descoperit recent? Oare? Dap, intr-un final am citit si eu ceva de Paulo Coelho si anume 11 minute. O carte despre ... dragoste? Dap e si aia acolo, dar mai mult este despre cum ajunge o brazilianca in europa si despre prostitutie. Este destul de usor de citit, nu e foarte profunda si nici povestea nu m-a dat pe spate, dar merita citita ca o lectura usoara.
Tot la capitolul carti, am trecut si prin ceva mai clasic si anume: Portretul lui Dorian Gray de Oscar Wilde. Un roman plin de suspans, care te poarta in istorie, arta si moralitate. Tu ti-ai vinde sufletul pentru tinerete? Dar ai ucide pentru iubire? Sunt multe teme in aceasta poveste misterioasa care te pun pe ganduri.

Revenind la filme, am vazut recent si un film post-apocaliptic, cu multe chestii bizare si la fel de multe intrebari - The divide. Un grup de oameni e prins intr-o cladire in timpul unui atac nuclear si ghici ce? Evident ca se cearta pe provizii, pe fete ... pe suprematie, pentru ca in final sa fie totul degeaba. Chiar daca povestea este previzibila, merita sa te uiti la el,  macar sa vezi cat de nebuni sunt oamenii in conditii extreme si cum reactioneaza fiecare pentru el.
Niciodata nu am crezut ca imi va fi relativ drag un film despre razboaiele mondiale, dar Inglourious basterds este trist si anuzant in acelas timp. Este un film imprevizibil si violent, dar care te tine pe jar pana la final. De obicei ma uit plictisita la filmele despre al doilea razboi mondial, dar de aceasta data mi s-a parut chiar interesant. M-a fascinat cum cineva poate avea atata rabdare pentru a se razbuna si cat de ingeniosi sunt spionii.
Acum sa revenim in lumea banala a filmelor de duzina care se copiaza unele pe celelalte si sa vorbim despre Journey to mysterious island 2 un film de aventura cu adolescenti, batrani si parinti musculosi care cauta ceva oras disparut sau bunic disparut si apoi trebuie sa scape de pe misterioasa insula plina de ciudatenii. Dar nah, daca nu ai ceva mai interesant de vazut, e bun si asta. Iar din gama filmelor de animatie, am vazut The Lorax,
mustaciosul care protejaza padurea. Culorile au fost superbe, idea filmului e buna, executia ok, dar parca a lipsit ceva sa il faca special. Nu am vazut varianta originala pana la capat, dar intr-un fel pare ca idea a fost alterata totusi intr-un fel in care poate copii si parintii care au vazut sau vor veea acest film vor intelege importanta naturii.
Am inceput un nou manga: Kujaku no kyoushitsu despre o fata normala care se 'integreaza' intr-un grup de 'oameni frumosi'. Din pacate inca nu am terminat-o dar este draguta si mai merit sa citesc shojo din cand in cand... In plus am dat navala in operele lui Mitsuba Takanashi, creatoare lui Akuma de sourou si Crimson Hero ... si nu imi pare rau, toate manga-urile ei sunt dragute!

 Alte filme vazute de curand sunt Elysium, un film trist cu final 'fericit', este destul de bun, Matt Damon joaca bine in roluri de bataus, dar prea multe clisee. Dar si Tom Cruise m-a tarat prin bataliile si cliseele din Oblivion, suntem singurii din turn si ghici ce, nu suntem singuri sau suntem manipulati. Mereu in filmele cu tehnologia se intampla astfel de lucruri, un film ok, dar nu impresionant. Totusi batausi sefi au reusit sa scoate cateva zambete din mine in Escape plan, unde povestea e partial previzibila, dar destul de amuzanta si antrenanta cat sa te uiti pana la final. Final care nu surprinde la fel ca Ender's game. Personal vreau o continuare, vreau sa vad cum este explicat genocidul si cum se descurca mai departe copii aceia.
Un film surprinzator a fost Prisoners unde finalul este cel putin inspaimantator ... sau asa imi amintesc eu. Sunt multe clisee pe care fie le foloseste inteligent fie sunt acolo ... sa ai ceva la care sa te uiti, dar speri sa apara fetitle alea pana la final. E bine ca de obicei Hugh Jackman joca  in roluri pozitive deoarece e destul de inspaimantator in rol de psihopat, mai bine in rol de puscarias ca in Les miserables unde m-a lasat masca cu cantecele acelea sumbre. De fapt majoritatea actorilor sunt exceptionali in acest film ... mai putin Amanda Seyfried care pare a fi acolo doar cu parul blond ca in rest este monoton rolul ei, desi in carte Cosette este unul din personajele principale.

Pana aici am putut sa aberez... sau poate trec si maine ... :)







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu