luni, 19 aprilie 2010

dinozauri sistematici si nu numai ...

Acest post vine dupa o perioada de latenta ... lenea e de vina... si lipsa de chestii interesante, doar manga (shojo sa fiu mai exacta .. dar si vesnicele saptamanale si lunare) in jur si in rest boli si biologie cat cuprinde.
In acest moment eu ma cam sustrag de la invatat Botanica Sistematica ... am inceput (scris titlu si linkuri) referatul pentru Evolutionism, nu stiu cat de mare trebuie ca sa stiu daca mai trec si pe la biblioteca, desi cred ca ceea ce am gasit eu imi cam ajunge pentru cateva pagini .. adica cuprinde ceea ce ma intereseaza si anume: teorii despre disparitia dinozaurilor (mereu mi-a placut tema).
Din ce stiam eu in trecut .. adica acum ceva ani, dinozauri ar fi disparut din cauza erei glaciare sau a unui vulcan, sau a miscarii placilor tectonice cand s-au format continentele (nu stiu exact daca era si asta aici), sau a unui virus sau ceva de genu ce i-a facut sa evolueze sau sa involueze, dar s-a dovedit ca de fapt a fost doar un asteroid ce a produs un crater de 15 km (sau 40? - sigur e o dimensiune mare .. dar nu stiu inca cat de mare) si multa caldura si tsunamiuri gigantice ... iar dinozauri au murit din cauza ca erau prea specializati ca sa se mai adapteze la un alt mediu (daca ne loveste iar asteroidu noi murim primi ca noi suntem ai mai specializati acum) ... si au supravietuit doar animalele si plantele capabile sa se adapteze la noile conditii.

Dar sa lasam dinozeaurii.. eu am acum de invatat despre briofite, pteridofite, gimnosperme si angiosperme ... sau pe termeni mai stintifici: Bryobionta aka muschi vegetali cu filumurile: Hepatophyta, Bryophyta; Pteridofitele aka ferigile cu filumurile: Psilophyta, Lycopodiophyta, Sphenophyta, Pterophyta; Gimnospermele - plante vasculare cu seminte = spermatofite cu filumurile: Cycadophyta, Ginkophyta, Coniferophyta; Angiospermele - plante cu corm complet sunt reprezentate de filumul Anthophyta ... si cam pana aici am ajuns .. desigur cu cate minim 10 reprezentanti ... uneori si 5 pe filum dar foarte rar ... si alte detalii despre ciclul de viata, frunze, flori si tot felul de chestii de genul ... not my pasion.

Si mai este si minunata lume a microbilor, virusurilor si a altor microorganisme. Dar macar sunt interesante, cel putin in comparatie cu plantele. De exemplu astazi am vorbit despre virusuri si cum sunt ele multiplicate de celula, ca asta e faza misto, ele nu se multiplica si nu sintetizeaza nimic, ele doar trimit mejaje astfel incat celula sa faca totul pentru ele. Si totusi din cauza asta nu sunt vii .. sunt moarte... sorry nu moarte ele sunt de fapt nemuritoare ... pentru ca nu sunt vii, dar sunt!

Am cateva recomandari de manga: "bride of the water god","goong", "ghost only" - desi e on hiatus, "dear my girls", Toma Rei's creations: "Tsukushite Agemasu", "S no Yuiitsu M no Zettai", "Boku wa Kiss de Uso o Tsuku", "Antique Wish e Youkoso", "Reimei no Arcana", "Suriipingu Biyuutei ha Nemurenai" ... daca are cineva recomandari de manga asemanatoare ... please share! (I'm still hoping here! :) )

Am vazut si eu Eagle Eye .. film din 2008 cred si a fost destul de interesant, pana la partea cu Aria ... acolo s-a spart misterul si toata chestia care capta atentia.

In cotinuare avem planuri mari, mergem la cluj in schimb de experienta si apoi la mare de 1 Mai si apoi in practica la mare ... si apoi sesiune - sadic :| ... si vara!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu